Gisteravond kreeg ik bij het door mij bezochte concert van het NNO het verzoek mee te werken aan een enquete. De enquete bleek te gaan over sociale netwerksites als Twitter, Hyves, Facebook. Gaat het NNO nieuwe middelen inzetten om zijn (toekomstige) klanten te bereiken? Ik geef ze gelijk, ik zou het ook proberen. Bij het invullen heb ik wel even nagedacht over de kans op succes. Als ik bijvoorbeeld naar Twitter kijk, zijn er twee groepen. De eerste groep volgt jou terug en daar kun je een sociaal netwerk mee opbouwen. De tweede groep volgt jou niet terug, functioneert voor jou vaak meer als een soort nieuwsbron, een sociaal netwerk opbouwen is heel moeilijk en misschien wel helemaal niet de bedoeling. De eerste groep ben ik vrij trouw, de tweede groep laat ik gemakkelijk vallen. Ga ik het NNO eventueel volgen op Facebook, Flickr, Fora, Hyves, LinkedIn, Twitter of het niet in de enquete genoemde YouTube? Misschien. Net als Eucalypta ben ik nieuwsgierig genoeg. De wel genoemde RSS feed lijkt me reuze handig en ik heb de suggestie gedaan een weblog te starten. Mij spreekt een weblog over het wel en wee van het orkest aan, maar wie ben ik?
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten