zaterdag 11 april 2009

painted wonders

Woensdagavond was ik naar een lezing van Kunst in Zicht over Roemenie. Tien jaar geleden was ik tijdens het Orthodoxe paasfeest in Roemenie. Ik beschouw het als mijn mooiste vakantie ooit. Mooi land, aardige mensen en schitterende kerken en kloosters. Helaas heb ik nog nooit een goed boek gevonden over de Boekovina, het gebied waar ik het grootste deel van de tijd heb doorgebracht. Misschien dat dit het boek wordt waar ik naar gezocht heb, het voorproefje ziet er goed uit. De lezing van Saskia van Lier ging over Walachije met de Donauvlakte en de hoofdstad Boekarest, Transsylvanië, een heuvelachtig grasland met veel oude Duitse burchtsteden en dorpen met weerkerken en tot slot Moldavië, een heuvelachtig en bosrijk gebied met de beroemde kloosters en kerken, die van binnen en buiten volledig beschilderd zijn.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten